Hvis du ligesom mange andre har en aktiv fritid, hvor du f.eks. dyrker kredsløbsløbetræning, crossfit eller vægtløftning, så kender du også til vigtigheden af at have pakket det korrekte træningsudstyr. Hos GrejFreak.dk har vi udarbejdet en tjekliste med det udstyr, som vi mener, er vigtigt at medbringe for at få en god træning.

Pakket træningstaske

Valg af træningstaske

Før du overhovedet bekymrer dig om, hvilket udstyr du skal medbringe til din træning, så er det første step at anskaffe sig den rigtige træningstaske. Du kan nemlig ikke pakke effektivt til en god træning, hvis du ikke har en god taske, som du kan pakke udstyret ned i. Hos GrejFreak.dk synes vi, det er vigtigt, at din træningstaske besidder forskellige funktioner. Derfor synes vi, at tasken skal have følgende funktioner:

  • En lomme til din vandflaske

  • Komfortable og justerbare stropper

  • Interne kompressionsstropper

  • Må gerne være fremstillet i Nylon for at sikre holdbarheden

  • Rummelig hovedopbevaring

  • Vandafvisende


Vi er dog klar over ved anskaffelse af en ny rygsæk eller taske, at den skal kunne benyttes til andre formål end træning. Hos GrejFreak.dk har vi et bredt udvalg af tasker og rygsække, som du kan bruge til f.eks. din træning, det afhænger dog af, hvilken én af delene som du er mest til.

5.11 Tactical – Rush 24

En af de rygsække som vi klart vil anbefale er Rush 24 fra 5.11. Rygsækken kan både bruges til træning i fritiden men også til hverdag. Dette er en robust taske, som er fremstillet i Durable 1050D nylon og kommer med mange rum samt lommer – En rigtig god taske til opbevaring af dit vigtigste træningsudstyr. Den har desuden justerbare stropper og en vandafvisende belægning, så du opnår optimal komfort og kan medbringe den i al slags vejr. 

5.11 NBT Duffel Mike

Hvis du derimod foretrækker en taske til at bære alt dit udstyr i, så vil 5.11 NBT Duffel Mike være en perfekt løsning. Tasken er fremstillet i materialer, som gør den både holdbar og vandafvisende, og du kan dermed medbringe den i al slags vejr og samtidig bruge den til adskillige aktiviteter. Den er udstyret med en polstret skulderrem og et ”grab-and-go” håndtag, som gør den både komfortabel at bære og let at tage med på farten.

Når du har anskaffet dig den træningstaske, som passer til dit behov, er det altid en god idé at huske alt det udstyr, som du skal bruge både før, under og efter. Derfor har vi udarbejdet denne tjekliste, så du altid husker det korrekte udstyr til træning – God træningslyst!

  • Træningstøj, herunder strømper og sko: Efter en veloverstået svedig træning, er det altid rart at komme i noget rent tøj. Pak derfor tøj, strømper og sko som du kan iklæde dig efter en god lang træning.

  • Bandager: Det er altid en god ide at medbringe en lille kasse med klæbende bandage, så du kan dække eller forebygge eventuelle sår og vabler.

  • Hårbånd eller hårelastik: Hvis du er langhåret, er det altid rart at medbringe disse, så du holder dit hår væk fra ansigtet under din træning.

  • Hovedtelefoner: Det er altid dejligt at kunne holde fokus under sin træning. Medbring derfor et par hovedtelefoner så du holder al lyd fra træningscenteret ude og kun holder fokus på lige netop dine træningsøvelser.

  • Desinficering: Det skader aldrig at holde hygiejnen ved lige. Hvis du ligeledes ønsker at maskinerne er rene og vil undgå at blive syg, anbefaler vi, at du medbringer desinficering.

  • Vasketøjspose: Du kan med fordel anskaffe dig en pose, hvor du efter træning kan putte alt dit svedige træningstøj ned i.

  • Genanvendelig vandflaske: Drop plastflaskerne og invester i stedet i en genanvendelig vandflaske. Det vil både spare dig penge over tid og samtidig skåner du miljøet. Du kan eventuelt fylde din vandflaske med is, så dit vand bliver køligt og forfriskende.

  • Håndklæde: Medbring både et lille og et lidt større håndklæde til din træning. Du kan bruge det lille håndklæde til løbende at tørre sved af panden samt hænderne inden brug af maskinerne. Det større håndklæde skal selvfølgelig bruges til at tørre sig med efter bad, når man har haft en god lang træning.

  • Snacks: Pak et par sunde snacks for at opretholde din energi. Eksempler på snacks kunne være proteinbarer eller nødder.

  • Toiletartikler: Det er altid rart at medbringe diverse toiletartikler, så du trygt kan tage et dejligt langt bad efter en hård træning. Medbring derfor din shampoo, balsam, kropsshampoo og deodorant.

  • Fugtighedscreme og andre hudplejeprodukter: Sved har en negativ effekt på huden, og det er derfor vigtigt, at den bliver gennemfugtet. Brug derfor en lotion eller anden creme som plejer din hud efter træningen.



Se populære produkter på GrejFreak.dk


Tilbage til GrejPedia forsiden